27 Nisan 2015 Pazartesi

Bahar temizliği





Almadım'ın facebook sayfasında bir yazı paylaştım," 10 things to get rid of right now"- "Şimdi kurtulmanız gereken 10 şey". Love Aesthetics adlı bir blogda okuduğum bu yazının maddelerini kendi katkılarımı da ekleyip altta paylaştım. Yazıda Hollanda'daki Kingsday adlı milli günlerinde gelenekselleşmiş bir olaydan bahsediyor; evdeki fazlalıkları ayıklayıp kapı önüne çıkarıp satmak. Buna mütakiben de evde nelerden kurtulmalıyızın bir listesini yapmış. Bu tür yüklerden kurtulmanın en güzel zamanı bahar. Bakalım bahar temizliğiyle nelerden kurtulmalıymışız:



1- Televizyon-Demek ki  Hollanda'da da televizyon izlemek insanların çok zaman harcadıkları bir durum. ( ne diyeceğimi bilemedim; faliyet desem değil, eylem desem değil) Yazar demiş ki "dizileri, filmleri internetten izleyebilirsiniz, ben 5 yıldır kullanmıyorum ve reklamlar haricinde birşey kaçırmadım" . Katılıyorum kendisine, benim evimde televizyon var ama bilgisayarı bağlayıp dizi ve film izlemek için kullanıyorum böylece haberlere, tartışma progamlarına, yarışmalara maruz kalmıyorum. Resmen insanın gerçekliğini değiştiriyolar; sizin tuttuğunuz kız en iyi giyinmediyse ya da survivordaki takım galip gelmediyse dünyanın sonu geldi sanıyorsunuz.

2- Nevresim- İki nevresim yeter demiş, birin çıkarın diğrini takın. Adam haklı, sanırım bende  4 nevresim 2 tane de tek kişilik misafir nevresimi var, çok fazla.

3- Kitap- Bizde bir kitap fetişi var ki sormayın. Bir kere okunacak bir daha kimseye faydası olmayacak romanları kitaplıkta tutup bir de kimseye vermemek. Referans kitaplarına birşey söylemiyorum ya da çok beğendiğimiz romanlar olabilir, sonraki nesillere bırakmak istediğimiz şeyler vardır belki ama düşünün kaç kitap orada birdaha kapağı açılmamak üzere yatıyor.

4- Çanta-Şimdi bizde de yavaş yavaş çoğalıyor bez çantalar; mesela bizim veteriner taurus veteriner kliniği çok şahane bez çantalara koyup veriyor mamaları.Sanırım Hollanda'da çok fazla ki onlardan da kurtulun demiş.

5-Kablolar. Bizde bir çekmece dolusu kablo var, hangisi neyin kablosu şaşırdığımdan hepsini tutuyorum, ince uçlu nokia şarj dahil. Bir elden geçireyim bari.

6- Mutfak gereçleri. Bir sürü gereksiz bıçak, süzgeç, tirbişon vs. Bizde iki ev birleştiği için çok var herşeyden.

7- Birden çok olan şeyler; eşantiyon kalemler, taraklar, tırnak makasları

8- Kağıtlar- not kağıtları, kartvizitler, iki sayfası kullanılmış defterler, eski ders notları vs.

9- Güzellik ürünleri- Kendimden biliyorum evde yarım yarım 5 tane krem, hiç kullanmadığım göz kalemleri, 10'dan fazla bozulmaya yüz tutmuş oje. Bunların çoğu da kalitesiz, ucuz diye alınmış, kullanılmayacak şeyler. Herşeyden bir tane ve kaliteli edinmek lazım.

10- Son kullanma tarihi geçmiş mamuller.

5 yorum:

  1. Yenilerde Freecycle İstanbul adında bir grup keşfettim facebookta. Eldeki eşantiyon kalemleri, postitleri, olmadık ıvır zıvırı elden çıkarmak için çok güzel bir yer. Büyük şeyleri bağışlamak basit de küçük şeyleri atsan atılmıyor, versen verilmiyor.
    Gerçi bu bahsettiğim grupta büyük küçük her şey paylaşılıyor.
    Not: Son anda aklıma geldi. Grupta birileri bedavadan topladıkları şeylerle ticarete soyunmuş. Bu çeşit istismarların önlenmesi vs için grup şimdilik üye alımına vs kapalı. Tüh.
    İlgilenirsen açıldığında sana haber veririm.

    YanıtlaSil
  2. freecyle'a üye olmuştum bir zamanlar, sonra sanırım çok mail geldiği için çıktım . Şimdi armağan çemberi diye bir grup var facebookta oraya üyeyim, orası da aynı mantıkla işliyor. Ben büyük eşyaları beşiktaş belediyesinin dost eller diye bir organizasyonu var oraya veriyorum, kolayıma geliyor sanırım. Arıyorsun gelip kapıdan alıyorlar. Küçük ıvır zıvırı da topladım Cibalide sokakta oynayan çocuklara verdim biraz, biraz da Diyadin'e yollayacağım öğretmen arkadaşım var orada. Aklıma başka birşey gelmedi

    YanıtlaSil
  3. Bu Dost Eller Beşiktaş dışından alım yapar mı acaba, bir bilgin var mı?

    YanıtlaSil
  4. Yalnızca iki nevresim olursa değiştirince diğerini hemen yıkamak gerekeceği için çamaşır makinası daha dolmadan çalıştırmak gerekebilir, bu da doğaya ekstra zarar demek. 3 nevresim iyidir. :) Bir de "son kullanma tarihi geçmiş" ürün aslında gayet kullanılabilir bir ürün oluyor ilk bir kaç gün/ay. Geçti diye atmayın hemen çöpe, israf hep.

    YanıtlaSil