10 Ocak 2015 Cumartesi

1 kutu şampuanla bir yıl nasıl geçer derken




Saçlarım yağlı, gün aşırı yıkamazsam kahkülleri alnına yapışan biriyim. Sağdan soldan karşıma çıkan, denk gelip de okumadığım "no poo" diye bir akımla ilgili yazılar vardı, almamayla başlayan süreçte bu yöntemi araştırmaya karar verdim. Şampuanların içindeki kimyasallarla saçımızdaki yağ düzenini bozduğunu ve aslında şampuanlamasak saçımızın yağlanmayacağına dair bir görüş var, bu kimyasallar temizlik malzemelerine katılan kimyasallardan ve saç derisini tamamen bozuyor. Dünyada milyonlarca ( bir yerde 15 milyon diye okudum) insanın uyuladığı "no poo" yöntemi, saçı karbonatlı suyla yıkayıp sirkeli suyla durulayarak saçı temizlemek. Sonuçta saçların daha sağlıklı ve daha gür olduğu iddia ediliyor. Henüz bu yöntemi uygulamaya geçmedim ama üç haftadır saç yıkma sıklığımı azalttım, ayrıca durulama suyuna elma sirkesi katıyorum. İlk hafta 3 günde bire, bu hafta da 5 günde bire indirdim. Üç haftada etkisini gösterdi, şu an 4. gündeyim mesela ve saçlarım hiç de o kadar yağlı değil. Saçını az yıkamaya başlayan birkaç arkadaşım daha saçlarının daha sağlıklı olduğunu ve daha az yağlandığını söylüyorlar. Bir süre böyle gidip yağ dengesini oturttuktan sonra şampuansız yıkamayı denemeyi düşünüyorum.
Bununla ilgili çok yazı var "no poo" ya da şampuansız diye ararsanız çıkıyor, üşenenler için bir türkçe bir ingilizce link:
http://evcilikhayati.blogspot.com.tr/2014/07/no-poo-sampuansz-sac-temizleme.html
http://babyrouge.blogspot.com.tr/2011/06/why-i-only-wash-my-hair-once-week-and.html

1 yorum:

  1. Merhabalar, uzun zamandır düşündüğüm fakat başlamak için doğru günü beklediğim 'almamak' fikri sanırım sizin yaptığınız gibi aniden uygulamaya konulması gereken bir karar. Bu konuda gerçekten paylaştığınız deneyiminiz cesaret ve ilham verici. Çok teşekkürler!

    Bunun dışında, blogunuzda dolaşırken karşıma çıkan no-poo başlığında bende bu konuda ki kendi küçük deneyimimden bahsetmek istedim. (Belki şimdiye kadar çoktan başlamışsınızdır ama yazayım yine de:) ) Saçlarım bahsettiğiniz gibi gün aşırı yıkanmazsa iflah olmayan cinstendi. Ancak çalışırken saçımı yıkamamaya ya da karbonat/sirke ikilisini deneyimlemeye cesaret edememiştim. Haziranda izne çıktığımda ilk iş bunu denemek oldu. Saçlarım kuruduğunda sonuca inanamadım çünkü sonuç alabilmek için biraz zaman geçmesi gerektiğini düşünüyordum. Fakat saçlarım tertemiz ve acayip hafiflemişti, ilk yıkamada bile! O günden beri karbonat ve elma sirkesinden başka hiç birşey kullanmıyorum. Artık çok daha geç yağlanıyor (5-7 gün) ve çok daha az dökülüyor. Ve hatta vücut temizliği için doğal kalıp sabundan fazlasını da kullanmamaya, ev temizliğinde mümkün olduğunca daha az kimyasal kullanmaya çalışıyorum. Umarım çok yakın bir zamanda gereksiz harcamaların hepsinden sıyrıldığım bir gün de gelecek.

    Sevgiler..

    YanıtlaSil