29 Kasım 2014 Cumartesi

MAL VARLIĞI BEYANI

Sürecin başlamasına 2 gün kala elimde neler var, neler yok belirleyeyim dedim, ona göre hangi koşullarda sıkıntı çekeceğimi öngörmüş olurum.

Durum şu ki; Sıkıntı yok!

Bu kararı vereli birkaç gün olmasına rağmen kendimi havaya sokup zaten alışverişi kestiğim için şu an ortada panik olacak bir durum yokmuş gibi geliyor, elimdekilerle idare edebilirim.

 Kalem kalem ele alırsak:

KIYAFET:


Maşallah zamanında bayağı çerçöp biriktirmişim, birçoğu 2. el ve takas ürünü olsa bile ihtiyacımdan fazlası var. Sorun çıkabilecek şeyler kazak, 3'ü kalın 3'ü ince olmak üzere toplam 6 kazağım var ama bu sorunu gömlek ve t shirt üstüne hırkayla atlatabilirim.Bir de milli kıyafetimiz tayt konusunda sıkıntı olabilir. Onu da yırtıldıkça dikicem artık. Elbise, gömlek bol. Etek, pantolon az.Çorap, kemer, ayakkabı, iç çamaşır yeterli.



Bence bu takılar 3 kişiye yeter

MAKYAJ,KOZMETİK




Bir kutu şampuan, bir kutu diş macunu, yarım kutu yüz yıkama jeli,yarım kutu tonik, nemlendirici olarak bir kutu bepanten, bir roll-on, iki yarım el kremi, vazelin, boya setlerinden kalan saç kremleri, güneş kremi, pudra. Çok az da göz altı kremi.

Bu konuda seçeceğim yol hepsini çok az kullanmak. Diş macununu, şampuanı gereksiz yere ne kadar fazla kullandığımı yeni farkettim, resmen boca ediyormuşum. Saçımı 2 günde bir değil 4 günde bir yıkamak ki başta zorlansam bile saç buna alışacak fikrindeyim. Roll-on'u daha çok yaz günlerinde kullanmak için saklayacağım sanırım ( zaten kullanmak istemediğim birşey belki doğumgünümde biri bana koltuk altına sürülen taşlardan alır) . Bunlar bitince ve hatta aynı esnada kullanacağım şeyler ise sabun ve doğal reçeteler. Bozcaada'da denizden çıkardığım kil, yağlar, yoğurt, soda, sirke artık ne bulursam.



Evde yeter miktarda sabun ve yağ var sanırım



Hergün makyaj yapan biri değilim, makyaj malzemelerini yettiğince kullanırım artık.


KİTAP- CD-DERGİ VS

Şu bir avantaj tabi ki,  Boğaziçi Üniversitesi'nin kütüphanesini kullanıyorum. Zaten bir süredir çok büyülenmedikçe kitap alma işine son verdim, yaşasın kütüphane! Bu  konudaki fikirlerimi sonra yazmayı düşünüyorum. Gazete, dergi zaten almıyorum, online okuyorum. Müzik spotifydan dinliyorum.

Bunların haricinde ödünç almak, takas etmek, onarmak, birşeyleri kendim yapmak gibi yolları kullanmayı düşünüyorum.

Ev eşyasına ihtiyacım yok.

Evde kullanılan temizlik malzemesi biraz sorunlu. Evde bitmemiş bazı ürünler var. Ekolojik ürünler ve arap sabunu kullanmaya çalışıyorum. Ev arkadaşımla müzakere etmem gerekecek bu konuyu. Ne kadar az kullanıyorum zaman içinde belli olacak.

Şunu kullanma, bu olmamış, bunu yapıyorsun ama şunu yapmıyorsun diyen varsa lütfen yazsın. Sonuçta ekolojik yaşayan, her konuda farkındalığı gelişmiş bir insan değilim. Düşünüp yaptığım, düşünüp durup yapamadığım, düşünemediğim bir sürü şey var.


3 yorum:

  1. Babamın bir lafı vardır; eskisi olmayanın yenisi olmaz der. Bu lafı icraate dökme zamanı:)

    YanıtlaSil
  2. Spotify üyeliği bu süreçte nasıl oldu peki? Bıraktın mı? Premium değil miydi zaten?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hizmet satın aldım, mesela def kursuna gittim, otobüs bileti aldım, akbil aldım vs.spotify üyeliği de aldım dolayısıyla

      Sil